تعرفه طراحی گرافیک سال ۹۹

تعرفه طراحی گرافیک سال ۹۹

همونطور که میدونید، خروجی کار طراح های گرافیک حاصل سالها تحصیل، تجربه، هنر، خلاقیت اونها در کنار تجهیزات لازم و هزینه های جاری مربوط به زندگیشونه و به همین دلیل مهمه که قیمت گذاری روی خدمات طراحی گرافیک به درستی و شایستگی صورت بگیره.
جمع بندی سالیانه تعرفه طراحی گرافیک، همه ساله توسط جمع محدودی از طراحان با تجربه گرافیک، با در نظر گرفتن سنت ها، شرایط اقتصادی و حقوقی کشور در «سایت رسمی انجمن طراحان گرافیک ایران» انجام میشه و به عنوان راهنمایی برای کار حرفه ای در اختیار اعضای صنف طراحان گرافیک قرار میگیره.
ممکنه در جامعه افرادی مانند فارغ التحصیلان رشته گرافیک، تازه واردهای تجربی، یا طراحان سطوح مختلف وجود داشته باشن که بنا به دلایل مختلفی مثل کیفیت متوسط یا شرایط مربوط به سطوح محلی، شهری، کشوری و بین المللی، با تعرفه های متفاوت از این تعرفه، برای امرار معاش خودشون فعالیت کنن. این تعرفه صرفا برای افرادی در نظر گرفته شده که به صورت کاملا حرفه ای، با تجربه چندین ساله و تمام وقت از راه طراحی گرافیک امرار معاش میکنند و رزومه کامل و حرفه ای دارند.
قیمت هایی که در تعرفه صنف گرافیک اومده با هدف تداوم فعالیت طراحان گرافیک حرفه ای در نظر گرفته شده. طراحانی که از سابقه ی حرفه ای و درازمدت برخوردار هستن، میتونن حتی تعرفه ای بالاتر از تعرفه رسمی صنف داشته باشن و رقم رو به صورت توافقی و قراردادی با کارفرمای پروژه توافق کنن. همینطور طراحانی که سابقه کار کمتری دارن ممکنه تخفیف هایی بابت ارائه خدماتشون به کارفرماها در نظر بگیرن.
در عین حال طراحان گرافیک کشور باید توجه داشته باشند که همیشه ارائه آثار با کیفیت و مناسبتر، بهترین روش برای پیشرفت و پیشی گرفتن از سایر همکاران و رقباست. همچنین آگاه باشند که استفاده از روش پایین آوردن قیمت، روشی به دور از اخلاق حرفه ای ترقی میشه و موجب ضرر و زیان به جامعه عموم طراحان خواهد شد.

 

دانلود تعرفه طراحی گرافیک سال ۹۹