ظاهر سایت و تاثیرش توی دید مخاطب

ظاهر سایت و تاثیرش توی دید مخاطب

می خوام راجع به ظاهر سایت و تاثیرش روی دید مخاطب صحبت کنم
برای طراحی سایت، مجموعه فعالیت های انجام میشه که به دو بخش بک اند و فرانت اند تقسیم بندی میشه، یعنی تمام فعالیت هایی که روی سایت انجام میشه و کدهایی که زده میشه یا در قسمت نمایشی و قابل مشاهده و به اصطلاح در جلوی سایت قرار داره و یا به صورت پنهان هست و در پشت سایت قرار داره و قابل مشاهده نیست.
به عنوان مثال، یه صحنه تئاتر رو تصور کنین همه اون افراد و بازیگرانی که روی صحنه هستن و دارن نقش اجرا میکنن میشه فرانت و اون افرادی که در پشت صحنه هستن و دارن نورپردازی میکنن، صدا برداری میکنن، کارگردان و نویسنده، فیلمبردار و... اونا میشن بک اند و پشت قضیه.
پس فرانت همه اون چیزیه که مربوط به ماهیت بصری یه سایت هستش که کاربر میبینه و حس میکنه و بک اند میشه اون فعالیت ها و کدهایی که کاربر نمیبینه و حس نمیکنه .

خیلیا فکر میکنن که کد ظاهر زدن خیلی راحته و اهمیت کمتری نسبت به کد بک اند زدن داره در صورتی که توی فروش اصلا اینطوری نیست و میشه گفت، کاملا برعکسه .
اگه سایتتون هر اندازه ویژگی یا فیچر داشته باشه که توی بک اند کد نویسی شده باشه، ولی ظاهر مناسبی نداشته باشه، نمیتونه توی امر فروش موفق بشه.
چون برای مشتری ظاهر مهمه و اگه جذب نشه، ازتون خرید نمیکنه.
پس اهیمت ظاهر خیلی توی فروش بیشتر از کد بک انده که مشتری اصلا نمیبینه و اصلا باهاش کاری نداره و فقط به عنوان یه ویژگی توی سایت ایجاد میشه.