محل قرارگیری آدرس گیرنده و فرستنده روی پاکت نامه

محل قرارگیری آدرس گیرنده و فرستنده روی پاکت نامه

شاید براتون پیش اومده باشه که بخواید پاکت نامه برای ست اداریتون طراحی کنید اما نمیدونید استانداردی که اداره پست ازتون قبول میکنه چه شکلیه … دقیقا به همین دلیل ، شرکت های زیادی بدون اطلاعات قبلی از این استانداردها پاکت نامه طراحی و چاپ کردن ، اما موقع ارسال توی اداره پست به مشکل خوردن و پاکتشون رو مرجوع کردن.

اهمیت نوشتن آدرس به صورت صحیح وخوانا اولا ً بخاطر اطمینان از رسیدن مرسوله به دست گیرنده است و ثانیا ً اگر مشکلی توی دریافت یا رسیدن به مقصد پیش بیاد ، با استفاده از آدرس فرستنده، به مبدا برگشت میخوره و از گم شدن مرسولات جلوگیری میکنه. آدرس رو باید با اصول صحیح طبق معیارهای مشخص و اعلام شده از طرف شرکت پست نوشت . به طوری که محل آدرس فرستنده بالای قسمت چپ پاکت یا بسته، و محل نوشتن آدرس گیرنده پایین سمت راست پاکت یا بسته باشه. همچنین محل الصاق تمبر باید بالای سمت راست پاکت یا بسته باشه.

نحوه صحیح آدرس نویسی به صورت شماتیک توی تصویر زیر نمایش داده شده :

ضرورت استفاده ازکد پستی ده رقمی :
نوشتن کد پستی، هم برای گیرنده و هم برای فرستنده ازمهمترین نکات قابل توجهی هست که باید موقع آدرس نویسی رعایت بشه. این کد ۱۰ رقمی، در واقع همون آدرس دقیق هست که با الگوریتم خاصی تبدیل به کد شده و به یک مکان خاص اختصاص داره و برای سرعت، دقت و صحت ارسال مرسولات ، مورد استفاده قرار میگیره . بااستفاده از این سیستم مکانهایی که اسامی مشابه و همنام دارن، به سادگی از همدیگه قابل تفکیک میشن.

ضرورت استفاده ازکد ملی ده رقمی :
اگر به عنوان فرستنده از شخصیت حقیقی خودتون استفاده میکنید ، نوشتن کد ملی ۱۰ رقمی در کنار نام و نام خانوادگی الزامی هست.

راستی،
اگه برای شرکتتون پاکت نامه طراحی میکنید، هیچ اشکالی نداره که آدرس و کد پستی شما توی طرح به صورت تایپ شده باشه و از رنگبندی های خاص استفاده شده باشه. لازم نیست حتما زمینه سفید و رنگ متن مشکی باشه. فقط کافیه اصول جایگیری رو رعایت کنید. برای اداره پست قابل پذیرش هست.

جای گیرنده فرستنده در پاکت نامه جای گیرنده فرستنده در پاکت نامه