اوایل آبان ماه ۹۶ بود که عزیزی به نام سید محمد موسوی از طریق تلگرام با شرکت ارتباط برقرار کرد. ابتدای گفتگو دغدغه اصلی ایشون ، بسته بندی ظروف بیرون بر رستورانی بود که توی شهر یزد قصد تاسیسش رو داشتن. بعد از مقداری صحبت و همفکری با ایشون، وارد پروسه بررسی بازار شدیم و بعد از چند ساعتی گشت زدن توی دنیای ظروف یکبار مصرف ، مجموعه بین المللی دتپک رو پیدا کردیم و با نمایندشون توی ایران ارتباط برقرار کردیم.
دتپک از شرکت های پیشروی جهان در صنعت بسته بندیه که سال ۱۹۴۸ توی استرالیا تاسیس شد و هم اکنون در ساختار یک شبکه بین المللی با ۷ کارخونه و دفترهایی در استرالیا، نیوزلند، آسیا، آفریقای جنوبی، خاورمیانه و اروپا فعالیت می کنه. ما معتقدیم جذابیت یک غذا تنها محدود به طعمش نیست. به همین دلیل ، دتپک رو به کته باکس معرفی کردیم. چون بسته بندی های دتپک با رعایت اصول تکنیکال باعث میشه غذاهای کته باکس گرم بمونه و تازگیش حفظ شه. استاندارد تضمین کیفیت روز اروپا رو داره و طراحیش زیباست و حملش آسونه. از طراحی سبز بهره می بره و دوستدار محیط زیسته.

فاز اول : ایده پردازی و طراحی لوگو

با توجه به ماهیت رستوران کته باکس که قرار بود غذای ایرانی و سنتی ارائه بده و از طرفی توی شهر یزد قرار داشت، تصمیم گرفتیم المان هایی که نمادهای سنت ایرانی هستن رو مورد هدف قرار بدیم. بعد از بررسی های طولانی به گل سرخ یا همون گل سرخی رسیدیم. این نماد همون نمادیه که روزی ظروف چینی و ملامین قدیمی خیلی دیده شده و به چشم همه ما ایرانی ها آشناست و حس نوستالژیکی رو برامون زنده میکنه. جالبه بدونید که این نماد اصالت کاملا ایرانی داره و حتی شاید دقیقا از نقاط مرکزی ایران سرچشمه گرفته باشه. بعد از ایده پردازی رفتیم سراغ طراحی لوگو و نتیجه زیر حاصل شد.

فاز دوم : بسته بندی و لیبل ظروف غذا

همونطور که بالاتر بهش اشاره کردیم، بسته بندی ظروف غذا رو از نمایندگی دت پک تهیه کردیم و حالا چند روش برای اختصاصی کردن بسته بندی ها پیش رو داشتیم. هم میتونستیم مستقیما روی خود بسته بندی چاپ کنیم ، هم میتونستیم با استفاده از کاور کمربندی دورتادور بسته بندی رو طرح اختصاصی بزنیم و هم میتونستیم با استفاده از لیبل، مشخصات اختصاصی رو روی جعبه بچسبونیم.تعدادی از نوع بسته بندی مجهز به طلق برای شروع تهیه کردیم و نوع لیبل رو انتخاب کردیم. وارد پروسه طراحیش شدیم و از برش اختصاصی لیبل خودشون استفاده کردیم که مطابق با شکل ظاهری لوگو برش بخوره. سفارش چاپ لیبل رستوران کته باکس انجام شد و در کمتر از ۱۰ روز به شهر یزد ارسال شد و دستشون رسید.

فاز سوم : طراحی و چاپ کارت ویزیت

لیبل روی بسته بندی ظروف با برش خاصش آنچنان تاثیر چشمگیری داشت که تصمیم گرفتیم کارت ویزیت رو هم با همون برش خاص لوگو آماده کنیم. جنس لمینیت براق رو انتخاب کردیم و پس از گذروندن پروسه چاپ، ساخت و ضرب قالب، کارت ویزیت های چاپ شده رو براشون آماده کردیم و براشون ارسال کردیم.

فاز چهارم : طراحی و چاپ منوی غذا

حالا رسیده بودیم به مرحله ای که لیست غذاها آماده شده بود و واسه سفارش گرفتن از مشتری ها، باید تبدیل میشد به یک منوی شکیل. این منو به درخواست خودشون باید طوری طراحی میشد که باهاش هم بشه توی رستوران از مشتریان سفارش گرفت، هم به عنوان تبلیغات توی شهر پخش بشه و همه افرادی که این برگه به دستشون میرسه، علاوه بر دیدن تبلیغ، با لیست غذاها و قیمت هاشون هم آشنا بشن. به همین دلیل پیشنهاد دادیم منو رو به صورت سه لت روی یک کاغذ آچهار طراحی و چاپ کنیم.