موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یک هنر ساده در عین حال پیچیدست، نوعی از فیلم سازیه که برای تولیدش از گرافیک متحرک استفاده میشه. یعنی دو هنر فیلم سازی و گرافیک با هم ترکیب شدن و موشن گرافیک پدید آمد که برای انتقال پیام و ارتباط با مخاطب استفاده میشه.

برای شناساندن و تبلیغ هر موضوعی میتوان از موشن گرافیک بهره برد. بر فرض مثال، شما در زمینه آموزش یک زبان، آموزش تکنیک، آموزش مهارت و فن و … فعالیت دارین و تمایل دارین که به تبلیغ و معرفی خودتون بپردازین، خب با استفاده از موشن گرافیک و بهره گیری از تصاویر و صداگذاری بر روی آن این کار انجام میشه و موشن گرافیک این هنر رو داره که با هزینه پایین و بهترین کیفیت به نمایش کسب و کار شما میپردازه و تاثیر گذاری زیادی بر مخاطبان داره به طوریکه براشون جذاب و چشم گیره و با آنها ارتباط برقرار میکنه، به عبارتی یک راه خیلی ساده برای انتقال احساس به مخاطبان هست و در زمانی کوتاه و در قالب یک فیلم کوتاه پیام و مفهوم شما رو منتقل میکنه.

به شما توصیه میشه قبل از اینکه اقدام به تبلیغات گسترده کنین اینو بدونین که یک تیزر موشن گرافیک خیلی سریع تر شما رو به هدف تون نزدیک میکنه و کار تبلیغات رو انجام میده به طوری که مشتریان زیادی رو جذب کنین به شما توصیه میشه قبل از اینکه اقدام به تبلیغات گسترده کنین اینو بدونین که یک تیزر موشن گرافیک خیلی سریع تر شما رو به هدف تون نزدیک میکنه و کار تبلیغات رو انجام میده به طوری که مشتریان زیادی رو جذب کنین

به شما توصیه میشه قبل از اینکه اقدام به تبلیغات گسترده کنین اینو بدونین که یک تیزر موشن گرافیک خیلی سریع تر شما رو به هدف تون نزدیک میکنه و کار تبلیغات رو انجام میده به طوری که مشتریان زیادی رو جذب کنین

ویژگی های موشن گرافیک

در موشن گرافیک عناصر و عوامل بصری مورد توجه و استفاده قرار میگیره و باعث میشه که یک موشن گرافیک تاثیر سریع و فوری و در عین حال چشم گیری داشته باشه و بسیار جلب توجه کنه و موشن گرافیک همانند بسیاری از آثار گرافیکی، سمبولیک و نشانه محور، مختصر و مفید و مفهومی هست و این ویژگی ها باعث میشه که در بسیاری از موارد کاربرد داشته باشن، مواردی مثل: فیلم هایی که با هدف برندینگ تولید میشن، فیلم هایی که به تفسیر و توضیح یک فرآیند میپردازن، فیلم های که به آموزش یک مبحث یا موضوع میپردازن …

 

در موشن گرافیک عناصر و عوامل بصری مورد توجه و استفاده قرار میگیره و باعث میشه که یک موشن گرافیک تاثیر سریع و فوری و در عین حال چشم گیری داشته باشه و بسیار جلب توجه کنه و موشن گرافیک همانند بسیاری از آثار گرافیکی، سمبولیک و نشانه محور، مختصر و مفید و مفهومی هست و این ویژگی ها باعث میشه که در بسیاری از موارد کاربرد داشته باشن، مواردی مثل: فیلم هایی که با هدف برندینگ تولید میشن، فیلم هایی که به تفسیر و توضیح یک فرآیند میپردازن، فیلم های که به آموزش یک مبحث یا موضوع میپردازن …

چرا موشن گرافیک؟

معمولا اطلاعاتی که به مغز میرسه بصری هستن یعنی افراد مطالب بصری رو خیلی بهتر و راحت تر حفظ می کنن و به خاطر میسپارن. یک پوستر تبلیغی با گرافیک زیبا و مفهومی رو در نظر بگیرین، روش خیلی خوبی برای انتقال پیام و برقراری ارتباط با مخاطب هست. مگه نه؟ حالا تصور کنین این گرافیک مفهومی و زیبا همراه با حرکت و صدا باشه.

اگه تصویر متحرک باشه تبدیل به فیلم و ویدئو میشه. در نتیجه مردم، محتوای ویدیویی رو آسون تر درک می کنن و خب جذاب تر هم هست و در میان انبوه ابزارهای تبلیغات، موشن گرافیک یکی از بهترین قالب های ویدیویی هست که دارای طرحی ساده برای درک بهتر و انعطاف پذیری هست و روش بسیار موثری در بازاریابی به شمار میاد و در سال های اخیر مورد توجه و استقبال فراوانی قرار گرفته است. موشن گرافیک بهترین روش برای جای دادن مفهوم و پیام تبلیغ در ذهن مخاطب هست.

کاربرد موشن گرافیک

  • ساخت تیتراژ آغازین و پایانی و عنوان هنری فیلم‌ها
  • هویت سازی لوگو و آرم شرکت یا سازمان  
  • ساخت و طراحی سایت‌های تعاملی
  • تبلیغات و معرفی کسب و کار جدید
  • آموزش مبحث و موضوعی جدید
  • معرفی اپلیکیشن و دیگر محصولات جدید
  • طراحی و ساخت بیلبوردهای متحرک
  • ساخت موشن‌های جشنواره‌ای و فستیوال

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

  • انیمیشن جنبه داستانی داره و محتوا رو از طریق داستان به بیننده منتقل می کنه ولی موشن گرافیک محتوا رو از طریق  تصویر و عناصر بصری (فرم، رنگ، بافت و ترکیب بندی و حرکت) ارائه میده.
  • انیمیشن شخصیت محور هست اما موشن گرافیک تصویر محور
  • شخصیت ها جزو ساختار اصلی انیمیشن هستن اما در موشن گرافیک محتوا و مفهوم
  • انیمیشن به لایه های زیرین روانی، احساسی، فلسفی شخصیت ها می پردازه ولی موشن گرافیک به تشریح رویدادها و جنبه های سمبولیک میپردازه.
  • کاربرد انیمیشن در صنعت سرگرمی و سینما (سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی، انیمیشن های کوتاه داستانی) و موشن گرافیک در صنعت تبلیغات و برندینگ (تیزرهای تبلیغاتی، تیتراژ و عنوان بندی، کلیپ های آموزشی) هست.
  • انیمیشن برای روایت داستانی و با تکنیک تداومی تدوین میشه و دارای توالی زمانی و مکانی رویداد هاست ولی موشن گرافیک برای ارائه محتوا با تکنیک غیر تداومی و غیر خطی تدوین میشه و فاقد توالی زمانی و مکانی رویدادهاست.

 

 

در دنیای ارتباطات و اطلاعات، تبلیغات عنصر مهم و مفید در هر کسب و کاری به شمار میره و ابزاری برای نشان دادن محصولات و خدمات و مشوقی برای مشتریان در استفاده از محصولات هست و چون امروزه سرعت و دقت لازمه ی کار هست بنابراین جنس و نوع تبلیغ هم بسیار مهمه و باید از ابزاری بهره بگیریم که مورد توجه قرار بگیره و تاثیر گذار باشه و در این میان  ابزار موشن گرافیک از آن نوع دسته تبلیغاتی هست که مخاطبان زیادی داره و بسیار موفق ظاهر شده و غوغایی در دنیای تبلیغات به پا کرده چون  زمانی بود که دنیای طراحی و گرافیک تنها شامل تصاویر تخت و فلت بود و حرکت جایی در این دنیای رنگارنگ نداشت ولی موشن گرافیک چهره‎ی تبلیغات و طراحی رو تغییر داده و پویایی و حرکت رو همنشین زیبایی های دنیای تبلیغات کرده که مورد توجه همگان قرار گرفته.